Vannak olyan dolgok amikről már mindenki hallott legalább egyszer az
életében, ilyen a Dolce and Gabbana is. A cég alapvetően nem
mondható történelminek, mint jó néhány olasz ruhagyáros, az azonban
kétségtelen, hogy az évtizedek alatt nagy sikereket futott be, de mi is jut először eszünkbe ez a név
hallattán? A fűző ihlette ruhák, átlátszó fehérnemük, gátlástalanul alkalmazott
leopárdminta és szigorú szabás. Akik követik a divatot és akik nem azok is
ismerik a Domenico Dolce és Stefano
Gabbana által alapított
márkát. 1985-ben alapították a Milánó melletti Legnanóban. Mára már az egyik
legnagyobb és legszámottevőbb divatház a világon. És minek köszönhette a
sikerét? A merész ruhadarabjainak, az úttörő újításainak és a már akkor is
polgárpukkasztó tetteinek. Azt az erotikát amit még ma is láthatunk az általuk
tervezett ruhákban olyan ikonikus olasz asszonyok inspirálták, mint Sophia
Loren, Monica Bellucci és Madonna. A divatház 1985-ben mutatta be első
nőiruha-kollekcióját, amit 1989-ben a fehérnemű és fürdőruha, 1990-ben a
férfiruha követet.Az 1990-es évek
elején sikerrel dobtak piacra illatszereket, sálakat, nyakkendőket és férfi
alsóneműket Az 1992-es nyíltan kihívó kollekcióját mai napig emlegeti a
divatszakma. Skarlátvörös, fűzős miniruha, csábító fehérnemű vagy éppen
flitterrel kirakott pikáns szavak, nem csak az akkori világot, de a mait is megbotránkoztatták
volna. A márka végül meglovagolta a
Madonna által kapott publicitást így 1994-ben elkezdődött a Dolce and Gabbana
ruhák értékesítése elegáns boltok számára. Az első szemüveg és napszemüveg
kollekció 1995-ben jelent meg. A tartós kapcsolatuk ezután sem szakadt meg
Madonnával, aki három napszemüveget is tervezett a cégnek. Az 1996-os
divatkollekciójukra újra felkapta a fejét a világ ugyanis ruháikból újra a
túlfűtöttség áradt. Második bőrként tapadó ing a leopárdmintás bikini felett,
hozzá fejkendő. Kacér akárcsak az áttetsző vagy derékig sliccelt csőruha. A két
dizájner 2000-ben indította el a D&G Time nevű órakollekciót, majd 2005-ben
a Motorolával is együtt dolgoztak. 2009-ben pedig Scarlett Johansson színésznő
adta arcát a cég kozmetikai vonalához. A 2004-es divatbemutatót is sokáig
emlegette a világ, de kivételesen nem a megbotránkoztató ruhadarabok miatt. A
Dolce and Gabbana ebben az évben mutatta be a „V” nyakú kasmírpulóverét, amit
azóta is előszeretettel használ a divatvilág. Ezen a bemutatón ütötte fel
először a fejét a bomberdzseki, ami az elmúlt évek egyik legnagyobb divatja
volt. A 2009-es kollekció viszont újra megosztotta az embereket. A ruhákat
Marilyn Monroe ihlette, és a két dizájner úgy vélte úgy tudnak a legjobban
tisztelegni előtte, hogy egy abroncsos szoknyára teljes egészében a fotómodell
arcát nyomtatják.
A márka érzéki eleganciáját testesíti meg a falatnyi,
steppelt, cakkos fekete csipkével szegett virágos szoknya, amit ejtett vállú,
puffos ujjú, piros, leopárdmintás és fekete csipkebetétes blúzzal párosítottak
a 2010-es divatbemutatón.
A piros leopárdmintás sifonból készült szalagos miniruhák is felvonultak a
neves eseményen. Az est fénypontja talán mégis az a pillanat volt amikor a
kifutón sétáló modell egy rugalmas szaténból készített, testhez simuló
ceruzaszoknyát és egy melltartórésszel szabott fekete, csipkével és fodorral
díszített hosszú felsőt viselt. Egyszerre sugározta a vadságot, a
kifinomultságot, a merészséget és az eleganciát, pont mint a tervezői.
Itt vált
mindenki számára egyértelművé, hogy a Dolce and Gabbana nem követi, hanem
diktálja a divatot.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése